Gränsö Slott
Vanliga frågor och svar

Områdeskarta

Här kan du få en överblick på området

Vad har ni för öppettider?

Här hittar du våra nuvarande öppettider på Gränsö Slott.

När är in- och utcheckning?

Incheckning från kl. 15.00 och utcheckning kl. 11.00.

Vad gäller för av- och ombokning?

Avbokningsvillkor med avbeställningsskydd
• Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd (295 SEK/rum) Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning erbjuds fram till 12:00 dagen innan ankomst. Vid av- och ombokning senare debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
• Är din vistelse ombokad så gäller följande regler: Avbokningsmöjligheten gäller för bokningens ursprungliga datum. Har du bokat om din vistelse så är bokningen inte avbokningsbar och full debitering tas ut.

Ordinarie avbokningsvillkor utan avbeställningsskydd
• Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 7 dagar före ankomst. Vid av- och ombokning senare än 7 dagar före ankomst debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Grupper på 5 rum eller fler
• För grupper krävs avbokning och ändringar minst 7 dagar före ankomst för att det ska vara kostnadsfritt. Vid av- och ombokning senare än 7 dagar före ankomst debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Vad erbjuder ni för tillval?

Du kan se vilka tillval vi har för att dig som bokat rum under ”Unna dig lite extra lyx på rummet” under rubriken boende.

Kan ni ställa upp bubbel, rosor etc på rummet inför vår ankomst?

Ja, kontakta oss via e-post: info@granso.se eller telefon: 0490-824 30 så kan vi hjälpa dig.

Jag har bokat paket med supé, vad krävs för bordsbokning och hur kontaktar jag restaurangen?

Har du bokat paket behöver du få en bokad sittningstid. Du kan antingen förboka sittningstid, eller boka vid incheck. Kontakta Hovmästare på tel 0490-824 27, e-post: hovmastare@granso.se, så hjälper vi till.

Hur och när betalar jag min bokning?

Bokar du online via vår hemsida (smidigast) så betalar du vid bokningstillfället. Vid avbokning återförs beloppet till er. Bokar ni via mail eller telefon betalar ni vid incheckning. Särskilda betalningsregler gäller för konferens- och bröllops/festbokningar.

Kan vi ta med oss hunden till er?

Ja, vi har två hundrum på hotellområdet. För att boka något av dessa, kontakta receptionen info@granso.se.

Vi är en familj som vill bo hos er, vad har ni då för boendealternativ?

Vi har två Familjebungalows som passar utmärkt till barnfamiljer. Här finns fyra bäddar. och det finns möjlighet att ställa in ytterligare en extrasäng.

Har ni en extrasäng att boka till rummet?

Ja i våra bungalows går det bra att ställa i extrasäng eller spjälsäng.

Har jag rum med havsutsikt?

Alla rummen på Strandhotellet och våra Strandsviter har havsutsikt. Övriga rum har utsikt mot parker, designträdgård eller ekhagar. Hela anläggningen ligger vid havet.

Vart kan jag parkera?

Vi har 3 olika parkeringar som är gratis. Ni kommer att hitta en parkeringsplats nära ert rum.

Finns det laddplatser till elbil?

Vi har tolv laddplatser på Gränsö Slott
Laddstationerna är trefas, standard, 16 ampere och alla bilar som har med sig rätt utrustning för laddning ska kunna ansluta. Ladduttaget är begränsat till 11kw.
Det går ej att förboka sin elplats och betalning sker genom samarbete med tredjepart RE&GO genom scanning av QR-kod på laddstolpen.
Läs mer HÄR hur det fungerar med RE&GO

Vid frågor, problem eller driftsupport kontaktas RE&GO på 020-89 93 35
www.reandgo.se

Tar ni emot kontanter?

Nej, vi är ett kontantfritt hotell.

Måste jag boka om jag vill låna cyklar?

Gränsö har ett antal cyklar som vi lånar ut till gäster utan kostnad. De går inte att förboka och finns tillgängliga i receptionen, i mån av tillgång. Ni lånar cyklarna från receptionen och de måste lämnas tillbaka direkt efter turen. Man kan inte ha cyklar till låns stående vid sitt rum att använda under vistelsen.

Är Gränsö slott handikappanpassat?

Nej. Vi kan hjälpa till med dusch- och toalettstol. Handikapptoalett finns i lobbyn.

Har ni väntelista på rummen?

Ja det går bra att sätta upp sig på väntelista. Kontakta receptionen på telefon 0490-824 30 eller via mail info@granso.se. Vi kontaktar dig om vi får ett rum tillgängligt men rekommenderar dig också att fortsätta hålla utkik online.

Vad har ni för faciliteter och vad kan jag göra på Gränsö Slott?

600 kvm Spaavdelning med flera pooler, varma källor och en ja flytande bastuflotte.
SPA-behandlingar.
Privat sandstrand.
Slottsrestaurang.
Slottscafé (öppet under sommarsäsongen).
Mysiga parker och promenadstigar i Gränsös naturreservat.
Strosa runt i vårt Kärleksrosarium.
Spa- & Lobbybar med varma och kalla drycker, enklare rätter och snacks.
Konferens-, bröllop-, event- och festlokaler.

Vad har hotellrummen för faciliteter?

Terrass eller balkong, minibar, AC, gratis WiFi, platt-tv, te / kaffekokare, badrock och flipflops, spabadlakan.
Våra Parklodger har inte minibar, tv eller te- och kaffekokare.

Hur långt är det till centrum?

In till Fiskaretorget, centrala Västervik, är det ca 4,5 km. Det tar ca 10min med bil, 20min med cykel och ca 1h om man promenerar.

Hur långt är det till golfbanan?

5 min med egen bil. Boka starttid direkt på banan, tel 0490-319 66, eller med hotellet om ni bokat golfpaket: maila info@granso.se.

Vad har spaavdelningen för öppettider?

Här hittar du våra nuvarande öppettider på Gränsö Slott.

Hur bokar jag behandlingar och Dagspa?

Lättast och bäst är att försöka nå oss under dagtid mån-fre, via telefon eller e-post. Tel 0490-824 30, e-post: spa@granso.se.

Behandlingsutbudet ser du här.

Ingår fri entré till sparelax i hotellpriset?

Ja, spa ingår alltid för vuxna när ni bokar hotellvistelse.

Vad har restaurangen och slottscaféet för öppettider?

Här hittar du våra nuvarande öppettider på Gränsö Slott.

Vad gäller för tider i restaurangen?

Du kan boka in en sittning på Gränsö Slottsrestaurang mellan kl. 18.00-21.00, restaurangen stänger kl. 22.30.

Hur bokar jag bord?

Bord bokas på telefon eller e-post hos hovmästaren från kl 12-16. Tel 0490-824 27, e-post: hovmastare@granso.se.

Kan jag välja fritt ur menyn om jag har trerätters supé i mitt paket?

Ja, du använder fritt och kombinerar själv din trerätters. Ett undantag är för Gränsös paradrätt, Slottsherrens ryggbiff, som har ett tillägg om du skulle välja den till huvudrätt.

Vilka tider gäller för frukost, à la carte och afternoon tea?

Här hittar du våra nuvarande öppettider på Gränsö Slott.

Hur anmäler jag allergier och kostavvikelser?

Bäst gör du det via e-post till hovmastare@granso.se.

Hur köper jag presentkort?

Bäst och snabbast köper du presentkort online här. Du kan också beställa presentkort via info@granso.se och på tel 0490-824 30.

Hur länge gäller ett presentkort?

Presentkort gäller i ett år från utfärdandedatum. Det står angivet på presentkortet när det går ut. Presentkortet gäller till allt på Gränsö och kan inte återlösas eller lösas i mot pengar. Det är viktigt att den som får presentkortet vet villkor och  hur det fungerar.

Undantagsvis förlänger vi ett presentkort i tre månader under förutsättning att du begär det innan giltighetstiden gått ut. Förlängning i efterhand medges ej. Det går även att boka och förbetala tex en vistelse, en behandling eller något annat på vår anläggning med presentkortet.

Gränsö Slott
Ostkustens Pärla

Läs mer
Gränsö Slott Västervik